همه چیز درباره مهاجرت پیراپزشکان به امارات

در چندین سال اخیر مهاجرت پیراپزشکان به امارات رشد بسیاری داشته است؛ کشور امارات یکی از موفق‌ترین و توسعه یافته‌ترین کشورهای خاورمیانه است که در جنوب غربی آسیا قرار دارد. وجود مالیات صفر درصد در کشور امارات یکی از عواملی است که موجب شده تعداد بسیار زیادی از کسب و کارها در امارات فعال باشند و در نتیجه مهاجرت به امارات افزایش پیدا کند.

همچنین این کشور سرمایه‌ی بسیار زیادی را به حوزه بهداشت و سلامت اختصاص داده که این امر موجب تبدیل شدن امارات به یکی از کشورهای پیشرو در حوزه درمان شده است. از این رو کادر درمان، پزشکان و پیراپزشکان تمایل به مهاجرت و اخذ ویزای امارات و در نتیجه بهره‌مندی از حقوق و مزایای بسیار خوب این کشور را دارند. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت پیراپزشکان به امارات هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اقامت امارات

شرایط عمومی مهاجرت پیراپزشکان به امارات

امارات به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته در زمینه‌ی درمان به نام کانون مهاجران بهداشت شهرت پیدا کرده است و دلیل آن تقاضای زیاد پیراپزشکان و پزشکان برای مهاجرت به امارات است. این کشور موقعیت عالی برای مهاجرت پیراپزشکان، پرستاران، دندانپزشکان و سایر متخصصان بهداشتی برای پیشرفت شغل خود در یک فرهنگ و محیط کار با موقعیت منحصر به فرد محسوب می‌شود؛ اما مواردی وجود دارد که باید هنگام مهاجرت پیراپزشکان به امارات باید به آن‌ها توجه کرد.

 امارات برای بسیاری از پزشکان یک رویا محسوب می‌شود؛ چرا که علاوه بر حقوق بالای پیراپزشکان در امارات و مالیات پایین، شیوه زندگی بسیار خوبی دارند. با توجه به تجربه‌ی پزشکان و پیراپزشکان دامنه حقوق بسیار گسترده است؛ به عنوان مثال یک پزشک دارای گواهینامه هیئت مدیره آمریکا ممکن است 10 برابر پزشک بی تجربه از جنوب آسیا، حقوق دریافت کند. پیراپزشکانی که تمایل به مهاجرت به کشور امارات دارند، می‌توانند در تمام ادارات مربوطه اقدام به ثبت نام کنند. لازم به ذکر است که داشتن حداقل 2 سال سابقه کار در کشور مبدا برای پیراپزشکان خارجی الزامی است.

اقامت سه ساله امارات

تحصیل پیراپزشکی در امارات

لیسانس پزشکی یک مدرک پزشکی کامل در مقطع کارشناسی ارشد است که این مدرک به عنوان MBBS شناخته می‌شود؛ سه سال اول تحصیل، در زمینه‌ی علوم بهداشتی و یادگیری مبانی عمل بالینی است البته در کنار علوم زیست پزشکی، دانشجویان خارجی دوره‌های زبان انگلیسی را نیز برای علوم پزشکی می‌گذرانند. در سال چهارم دانشجویان، دوره‌های دانش بالینی را آغاز می‌کنند که این دوره‌ها معمولاً کارآموزی چرخشی در بیمارستان‌های آموزشی و در نهایت بیمارستان‌های غیر آموزشی می‌باشد. در سال ششم که آخرین سال تحصیل است، بیشتر بر تخصص پزشکی مطالعه دارند.

مهاجرت پیراپزشکان از طریق کار

کادر درمان برای برخورداری از شرایط کار در شغل‌های پیراپزشکی، باید از طرف سازمان بهداشت امارات مدارک لازم را دریافت و سپس از کشور خود اقدام به گرفتن مجوز و صلاحیت کنند. پس از ارائه این مدارک، توسط سازمان بهداشتی امارات مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. شرایط اخذ ویزا و مهاجرت پیراپزشکان به امارات به طور قابل توجهی بین کشورهای مختلف متفاوت است.

 روند اقامت برای کشورهای آمریکایی و اروپا ساده است؛ به طوریکه برای سایر اتباع خارجی ممکن است پروسه‌ی مهاجرت پیراپزشکان به امارات طولانی‌تر باشد. نحوه ثبت نام پیراپزشکی در شهرهای مختلف امارات متحده عربی :

  • برای انجام کارهای پیراپزشکی در دبی، باید از اداره بهداشت دبی یا DHA مجوز گرفته شود
  • برای فعالیت پیراپزشک در ابوظبی و العین گرفتن مجوز از سازمان بهداشت ابوظبی (HAAD) لازم است
  • سایر شهرهای امارات نیاز به مجوز جداگانه‌ای دارند که توسط وزارت بهداشت MOH اخذ شده باشد
  • مجوز جداگانه‌ای از سوی هاروارد اینترنشنال برای شهر بهداشت و درمان دبی (DHCC) صادر می‌شود که این منطقه رایگان با حمایت دولت دبی می‌باشد

شرایط گرفتن اقامت امارات از روش های مختلف

مهاجرت پیراپزشکان

پزشکان مهاجر به امارات باید دارای چه شرایطی باشند؟

افراد برای مهاجرت پیراپزشکان به امارات و شهرهای مختلف آن، باید واجد شرایط زیر باشند:

  • سن‌ کمتر از 45 سال
  • تسلط به زبان انگلیسی در حد مکالمه (نیازی به مدرک زبان نیست)
  • حداقل سه سال سابقه کار پس از فارغ‌التحصیلی
  • اخذ مجوز کار (جاب لایسنس)

شرایط مهاجرت پیراپزشکان به امارات

مواردی که هر مهاجر پیراپزشکی برای دریافت ویزا و اقامت امارات باید طی کند، عبارت است از:

تاییدیه دیتا فلو Data flow

از مهم‌ترین شرایط کار پیراپزشکی در امارات گرفتن تاییدیه دیتافلو است. مهاجرت پیراپزشکان به امارات یا برخی دیگر از کشورهای اطراف مانند قطر و عمان برای کار، باید تاییدیه دیتافلو Data flow اخذ کنند. دیتافلو یک پروسه برای بررسی مدارک و سوابق کاری است که حدود 6 ماه به طول می‌انجامد و پس از تایید پیراپزشکان اجازه‌ی اشتغال در این کشور را اخذ می‌کنند.

سابقه کار

یکی دیگر از شرایط مهاجرت پیراپزشکان به امارات، داشتن سابقه کار مرتبط است. شغل‌های مربوط به پیراپزشکی برای اخذ اقامت امارات و کار در این کشور باید بین 1 الی 4 سال سابقه کار داشته باشند. میزان دقیق این سابقه کار با توجه به تخصص و شاخه فعالیتی مشخص می‌شود. سابقه کار مورد نیاز برای مهاجرت پیراپزشکان به امارات به شرح جدول زیر است:

رشته پیراپزشکی سابقه کار مورد نیاز
پزشک عمومی 3 سال
دندانپزشک 4 سال
دکتر متخصص 3 سال
پرستار و ماما 3 سال
فیزیوتراپیست 2 سال
تکنسین بیهوشی 2 سال
تکنسین کاشت مو 2 سال
تکنسین رادیولوژی 1 الی 2 سال
تکنسین دندانپزشکی 1 الی 4 سال
تکنسین زیبایی 2 سال
تکنسین لیزر 1 سال

آزمون پرومتریک

قبولی در آزمون پرومتریک از دیگر شرط‌های مهاجرت پیراپزشکان به امارات می‌باشد. برگزارکننده‌ی اصلی این آزمون سازمان پرومتریک در آمریکا است که سایر کشورها نیز برای تایید صلاحیت افراد برای اشتغال، آن را برگزار می‌کنند. آزمون پرومتریک به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و شامل 100 سوال تستی می‌باشد که داوطلبان باید به 60% سوالات پاسخ صحیح بدهند.

اخذ نامه صلاحیت حرفه ‌ای

پیراپزشکان برای مهاجرت به امارات باید پروانه صلاحیت حرفه‌ای خود را از نظام پزشکی دریافت کنند. نامه صلاحیت حرفه‌ای بر اساس شایستگی‌های علمی، انضباطی، اخلاقی، جسمی و روانی صادر می‌شود.

اقامت امارات با ثبت شرکت

مدارک لازم جهت مهاجرت پیراپزشکان به امارات

کلیه‌ی مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت پیراپزشکان به امارات باید به صورت ترجمه رسمی و با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ارائه گردد. مدارک لازم برای مهاجرت به امارات شامل موارد زیر است:

  • اصل و ترجمه‌ی رسمی مدرک تحصیلی
  • اصل و ترجمه‌ی رسمی سابقه کار
  • اصل و ترجمه‌ی رسمی کارت نظام پزشکی متقاضی
  • رزومه انگلیسی
  • اصل و ترجمه رسمی پروانه طبابت همراه با نامه‌ی ناظم پزشکی ایران
  • پاسپورت متقاضی
  • عکس متقاضی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه مهاجرت پیراپزشکان به امارات میتوانید از مشاوران هلدینگ بین المللی GTC کمک بگیرید.

نحوه کاریابی پیراپزشکان در امارات

پیراپزشکان قبل از مهاجرت به امارات باید شغل مورد نظر خود را از طریق سایت‌های کاریابی، جست و جو کنند؛ زیرا برای گرفتن اقامت می‌بایست یک دعوت‌نامه یا قرارداد کاری از کارفرما گرفته شود. اگر قبل از مهاجرت پیراپزشکان به امارات شغل مورد نظر را بیابند، علاوه بر ارسال دعوت‌نامه توسط کارفرما برخی از شرکت‌ها هزینه‌های جابه‌جایی فرد را نیز پرداخت می‌کنند. بنابراین پیدا کردن فرصت شغلی قبل از مهاجرت پیراپزشکان به امارات متحده عربی، لازم و ضروری می‌باشد. وب سایتdubai healthy city (DHCC) یک منبع دولتی است که برای جست و جوی فرصت‌های شغلی پزشکی در دبی استفاده می‌شود.

مهاجرت پیراپزشکان به دبی

حقوق پزشکان در امارات

یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت پیراپزشکان به امارات، پرداخت حقوق بالای بدون مالیات می‌باشد. البته پرداخت دستمزد پیراپزشکان وابسته به شغل و حوزه تخصص، میزان سابقه کار و مدرک تحصیلی است. مطابق بررسی‌های انجام شده، حداکثر و حداقل حقوق دریافتی پیراپزشکان و محاسبه‌ی میانگین‌ ارقام آن‌ها نتایج به دست آمده طبق جدول زیر است:

مشاغل پیراپزشکی حقوق دریافتی (ریال عمانی)
پزشک عمومی 1000 الی 1200
دندان‌ پزشک عمومی خانم 1000 الی 1300
دندان‌ پزشک عمومی آقا (مسلط به زیبایی و ایمپلنت ) 1500 الی 2000
پرستار (خانم) 450
رادیولوژیست 450
فیزیوتراپیست 500 الی580
متخصص اورولوژی 2000 الی 2500
فوق تخصص جراحی پلاستیک 2000 الی 4000
متخصص جراحی دست 1800
متخصص طب فیزیکی 1500
متخصص پوست 1800 الی 2800
تکنیسین کاشت مو، لیزر و زیبایی 350 الی 600
متخصص ارتوپدی 1700
متخصص جراح عمومی 1800 الی 2300

مزایای مهاجرت پیراپزشکان به امارات

مهاجرت پیراپزشکان به امارات، علاوه بر بهره‌مند شدن از امکانات بالای این کشور و دریافت حقوق بالای بدون مالیات دارای مزیت‌های متعددی نیز برای آن‌ها می‌باشد. به طور مثال:

  • پیراپزشکان پس از اخذ اقامت 2 ساله امارات، می‌توانند آن را تمدید کنند
  • پیراپزشکان می‌توانند با اقامت موقت (2 ساله‌) که در ابتدا به آن‌ها داده می‌شود، مجوز تاسیس مطب را دریافت کنند
  • کادر درمان و پیراپزشکان می‌توانند با مجوز کار (جاب لایسنس) روزی 8 ساعت، پنج روز در هفته اقدام به طبابت نمایند. پزشکانی که از این طریق جاب لایسنس دریافت می‌کنند، می‌توانند از امکاناتی مانند پانسیون، غذا، و بیمه‌ی درمانی بهره‌مند شوند
  • برخی از پزشکان یا پیراپزشکان ( باتوجه به تخصص‌شان) می‌توانند با سرمایه‌گذاری بیشتر، اقدام به تاسیس کلینیک در کشور امارات بنمایند.
  • پیراپزشکان و پزشکان می‌توانند برای اعضای خانواده‌ی خود نیز درخواست ویزای همراه کنند
  • مهاجرت پیراپزشکان به امارات به مدرک زبان نیاز ندارد؛ البته لازم به ذکر است که برای کار و زندگی در کشوری دیگر باید تا حدودی دانش زبان داشت ولی برای اخذ اقامت امارات در مشاغل پزشکی لازم نیست مدرک زبان ارائه شود.

مزایای اقامت امارات

معادل سازی مدارک تحصیلی پیراپزشکان در امارات

اداره بهداشت و درمان امارات اخیراً مجوز جدیدی را برای ویزیت پزشکان اعلام کرده است؛ این مجوز، پزشکان و پیراپزشکان را مجاز به کار در حداکثر 3 مرکز بالینی در منطقه آزاد DHCC می‌کند. همچنین به پزشکان اجازه می‌دهد تا 2 سال پس از اخذ نامه پذیرش استخدام شوند؛ نامه‌ی پذیرش گواهی است که توانایی پزشک برای کار را تأیید می‌کند.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Add Comment *

Name *

Email *

Website