همه چیز درباره نحوه گرفتن اقامت امارات با خرید ملک

اگر به دنبال مهاجرت به یکی از کشورهای خاورمیانه هستید که دارای رشد اقتصادی بالایی باشد، بدون شک کشور امارات بهترین گزینه است. کشورهایی مانند امارات که اقتصاد سیر صعودی دارند، برای سرمایه‌‌گذاری بسیار سودبخش هستند؛ علاوه بر اقتصاد، کشور امارات به سبب توسعه یافته بودنش موجب شده است تا مزایای گرفتن اقامت امارات نسبت به سایر کشورها بیشتر باشد. بازار املاک و خرید ملک بهترین روش برای به حداکثر رساندن سود از سرمایه‌گذاری‌های کم نرخ است که شما را در نهایت به گرفتن اقامت امارات با خرید ملک می‌رساند. اگر تمایل به اخذ اقامت در این کشور را با خرید ملک دارید، ما در ادامه‌ی مطلب شما را با راه و روش‌های سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در امارات آشنا می‌کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

گرفتن اقامت سه ساله امارات

امارات یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌باشد که با توجه به پیشرفت چشمگیری که در سال‌های اخیر داشته، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. با توجه به ذخایر نفتی و درآمدزایی امارات از طریق صادرات نفت، این کشور بستر مناسبی برای زندگی و کار به شمار می‌رود. اما دریافت اقامت دائم و کسب تابعیت و شهروندی امارات بسیار دشوار بوده و تنها افرادی که ۳۰ سال در این کشور زندگی کرده‌اند، می‌توانند موفق به دریافت اقامت دائم امارات شوند.

اقامت سه ساله امارات

با این حال روش‌هایی برای مهاجرت و گرفتن اقامت موقت در امارات وجود دارد که یکی از این راه‌ها اقامت امارات با خرید ملک در این کشور می‌باشد. خرید ملک در امارات شرایط ویژه‌ای نداشته و تنها بر اساس بودجه‌ی تعیین شده امارات امکان پذیر است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

گرفتن اقامت امارات با خرید ملک

همان طور که گفته شد، یکی از روش‌های ساده‌ی اخذ اقامت امارات، سرمایه‌گذاری در یک ملک در یکی از مناطق کشور امارات است و اخذ اقامت امارات با خرید ملک از روش‌های محبوب مهاجرت به این کشور می‌باشد. افراد مهاجر می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در ملک غیر تجاری یا خرید یک ملک غیر تجاری به ارزش حداقل 1 میلیون درهم، اقامت امارات را به مدت 3 الی 5 سال اخذ کنند. اگر ملک خریداری شده به صورت شریکی باشد، سهم هرکس باید حداقل 1 میلیون درهم در نظر گرفته شود. گرفتن ویزای امارات از این طریق، برای ملک‌های پیش فروش امکان پذیر نبوده و فقط برای املاکی قابل انجام است که آماده و از پیش ساخته شده باشند.

اقامت امارات با ثبت شرکت

گرفتن اقامت امارات با خرید ملک

مدت زمان اعتبار اقامت با خرید ملک چه قدر است؟

مدت اعتبار اقامت امارات با خرید ملک 3، 5 و 10 ساله است. فرد با خرید ملکی زیر 5 میلیون درهم اقامت 3 ساله گرفته و با سرمایه‌گذاری بالای 5 میلیون درهم، می‌تواند ویزای 5 ساله بگیرد. برای دریافت ویزای بلند مدت 10 ساله نیز باید حداقل ۱۰ میلیون درهم سرمایه‌گذاری شود که کمتر از ۴۰% آن در املاک و مستغلات است. تمدید اقامت امارات با خرید ملک بنا به قوانین دولت امارات تا هر زمان که ملک به نام شخص باشد، امکان پذیر است. تاریخ تمدید اقامت  به اعتبار ویزا بستگی داشته و مدت زمان قابل تمدید نیز به همین صورت است. اگر ویزا 5 ساله باشد، می‌توان تا 5 سال دیگر نیز اقامت را تمدید کرد و اگر مدت زمان ویزا 3 ساله باشد، مدت اقامت قابل تمدید 3 سال خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گرفتن اقامت امارات با خرید ملک می‌توانید از مشاوران هلدینگ بین المللی GTC کمک بگیرید.

هزینه های کلی اخذ اقامت امارات با خرید ملک

به صورت کلی گرفتن اقامت از طریق خریدن ملک شامل هزینه‌های زیر است:

هزینه زندگی در امارات

هزینه کارگزار

با توجه به این که پروسه اخذ اقامت نیاز به تجربه و مراجعه حضوری دارد، اغلب افراد از طریق شرکت‌های مهاجرتی برای گرفتن اقامت اقدام می‌کنند که باید مبلغی برای هزینه‌ی مشاوره و انجام مراحل باید به کارگزار پرداخت شود که این هزینه با توجه به شرایط هرکس متفاوت است.

هزینه خرید ملک

همانطور که در مطالب قبل اشاره شد، حداقل 1 میلیون درهم برای خرید یا سرمایه‌گذاری در ملک لازم است.

هزینه سفر به امارات

برای گرفتن اقامت امارات از روش سرمایه‌گذاری در خرید ملک متقاضی باید یک بار به امارات سفر کند تا مراحل لازم را به صورت حضوری انجام دهد.

اقامت امارات

مزایا و معایب گرفتن اقامت از طریق خرید ملک در امارات

اخذ اقامت امارات به روش خرید ملک دارای مزایای متعددی است. به طور مثال:

  • امکان تمدید اقامت به صورت نامحدود
  • امکان گرفتن اقامت برای دیگر اعضای خانواده با هزینه بسیار کمتر
  • زندگی با کیفیت بالا
  • سرمایه‌گذاری در بازاری با اقتصاد رو به رشد

همچنین علاوه بر مزیت‌های ذکر شده، دارای معایب زیر نیز است:

  • هزینه نسبتاً بالای خرید ملک
  • عدم به ارث رسیدن ملک در حالت عادی
  • دور بودن سرمایه‌گذاری از نقد شوندگی
  • عدم امکان تبدیل اقامت موقت به دائم و گرفتن پاسپورت امارات

 

اخذ اقامت امارات با خرید ملک

مالکیت آزاد در امارات متحده عربی

قانون مالکیت آزاد در امارات به افراد مهاجر اجازه می‌دهد تا در یک منطقه‌ی خاص که آزاد نامیده می‌شود، صاحب ملک شوند. در این قانون افراد می‌توانند بدون داشتن کارت شهروندی امارات و محدودیت سنی، اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ملک کنند. در حال حاضر این قانون در بسیاری از مناطق امارات متحده عربی، از جمله دبی و ابوظبی اجرا می‌شود. اجرای این قانون به ایجاد ثبات، اطمینان و رضایت خاطر برای سرمایه‌گذاران و صاحبان املاک کمک زیادی کرده و به موجب آن افراد غیر بومی نیز به مزایای زیر دست خواهند یافت:

  • مالکیت در مناطق آزاد
  • به دست آوردن حق مالکیت مطلق در مناطق آزاد و بدون محدودیت
  • بهره برداری از املاک و مستغلات یا اجاره آن در مناطق مشخص شده توسط اداره‌ی زمین

مدارک لازم گرفتن اقامت امارات از طریق خرید ملک

شرایط و مدارک لازم برای گرفتن ویزای امارات به شرح زیر است:

  • اثبات درآمد ( باید مدرکی  به مقامات ارائه شود تا ثابت کند که درآمد فرد حداقل ۱۰۰۰۰ درهم در ماه است البته نیازی به معرفی منبع درآمد و محل آن نیست. )
  • سند مالکیت
  • گذرنامه
  • پرینت از صفحه وضعیت ویزا
  • گواهی حسن اخلاق و عدم سو پیشینه (باید از پلیس دبی دریافت شود)
  • اظهارات بانک
  • قبض آب و برق
  • بیمه سلامت یا پزشکی
  • گواهی ازدواج  ( اگر فرد متقاضی قصد خرید ملک به صورت سرمایه‌گذاری مشترک با همسر خود را داشته باشد، می‌تواند برای گرفتن اقامت امارات اقدام کرده و گواهی ازدواج خود را به مقامات ارائه دهد)

شرایط جدید اقامت امارات

بهترین مناطق برای خرید ملک در امارات و دبی کجاست؟

دبی، یکی از شهرهای توسعه یافته‌ی امارات است که بازار املاک آن یکی از پرتقاضاترین بازارهای جهان است. زندگی در دبی با چشم اندازهای متنوع، هوای همیشه آفتابی و حمایت‌های دولتی، زندگی و کار در دبی را به مکانی بسیار مطلوب تبدیل کرده است. مهم‌تر از همه، سرمایه‌گذاری در املاک دبی روشی برای دریافت ویزای اقامت می‌باشد. برخی از محبوب‌ترین مناطق دبی برای خرید ملک و اخذ اقامت امارات می‌توان به موارد زیر نام برد:

مرکز شهر دبی: مرکز شهر، مکان گران قیمت دبی است که بهترین شرایط زندگی را به ساکنان ارائه می‌دهد. آپارتمان‌های ایل پریمو و پروژه اوپرا گرانده در مرکز دبی قرار دارند که سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها امکان دریافت ویزای اقامتی دبی را ممکن می‌کنند.

 پالم جمیرا: پالم جمیرا از منحصر به فردترین اماکان دبی به شمار رفته و بزرگ‌ترین جزیره دست ساز جهان است که پروژه های بسیار منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. ویلاهای 22 قیراط و آپارتمان وان پالم از جمله این پروژه‌ها هستند که به دریافت ویزای اقامتی دبی کمک می‌کنند.

مارینا: دبی مارینا نیز یکی از مناطق پرطرفدار دبی است که ساکنان آن از زندگی در کنار آب به بهترین شکل لذت می‌برند. خرید آپارتمان مارینا گیت و داماک هایتس در مارینا، دریافت ویزای اقامت دبی را فراهم می‌کنند. ‎

تسهیلات اخذ اقامت امارات از طریق خرید ملک

متقاضی با دریافت اقامت امارات می‌تواند در بانک‌های این کشور به افتتاح حساب اقدام کرده تا از تسهیلات بانکی مانند کارت اعتباری و دریافت وام بهرمند شود.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Add Comment *

Name *

Email *

Website