تحصیل در اتریش

جمهوری اتریش کشوری است واقع در اروپای مرکزی که از شمال با آلمان و جمهوری چک، از جنوب با ایتالیا و اسلوانی همسایه است. از لحاظ تحصیلی کشور اتریش یکی از کشورهایی است که دانشگاه‌هایی با رنک بالای بین‌المللی را در خود جای داده است و این موضوع باعث شده سالانه افراد زیادی تصمیم به مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش داشته باشند. با تیم فوق حرفه‌ای ما همراه باشید تا به شرایط پذیرش در هر مقطع تحصیلی در کشور اتریش بپرادزیم :

Immiex image

همانطور که انتظار می‌رود دانشگاه‌های اتریش مدرک دانشگاه‌های دولتی را بیشتر از مدرک دانشگاه آزاد قبول دارند. توجه داشته باشید که دوره تحصیل در مقطع کارشناسی به مدت 4 سال طول می‌کشد. در طول مدت تحصیل، دانشجو اجازه انجام کار نیمه‌وقت به مدت 10 ساعت در هفته را دارد. از این طریق فرد می‌تواند هزینه‌های خود را در اتریش کاهش دهد. از شرایط تحصیل این کشور در مقطع کارشناسی تسلط به زبان ملی کشور اتریش که آلمانی است، می‌باشد. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی :
• گواهی عدم منع تحصیل از کشور خود
• ارائه دیپلم 12 ساله و ریز نمرات
• مدرک زبان انگلیسی معتبر می باشد
اگر دانشگاه مقصد زبان بین‌المللی تدریس نکنند، آن‌ها دروس را به زبان آلمانی ارائه می‌کنند. به همین دلیل آگاهی کافی از این زبان نیز لازم می باشد.

متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کشور اتریش بیشتر از دیگر مقاطع تحصیلی است و در این مقطع فرد می‌تواند رشته‌اش را مرتبط با رشته‌ای که در مقطع کارشناسی خوانده است انتخاب کند و ادامه تحصیل دهد. مدت زمان تحصیل در این مقطع 2 سال می‌باشد. همچنین دانشجو این مقطع می‌تواند در هفته تا 20 ساعت کار نیمه وقت کند.

شرایط تحصیل در اتریش در مقطع دکتری همچون تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. به طوری که شما دانشجوی محترم ملزم به داشتن استاد راهنما هستید. گفتنی است در رشته‌هایی مثل رشته‌های انسانی، می‌توانید زمانی که به اتریش مهاجرت کردید، استاد راهنمای خود را در بازه زمانی 1 ساله پیدا کنید. یکی از مواردی که میتواند در زمینه کسب درآمد بیشتر به شما دانشجوی عزیز کمک نماید، انتخاب استاد راهنمای خود از کشور اتریش می‌باشد. طبیعتا این امر سبب کاهش هزینه‌های شما دانشجوی عزیز خواهد شد. در آخر باید اشاره داشت که مقطع دکتری بین 4 تا 5 سال طول می‌کشد و در این مدت فرد باید از لحاظ علمی و پژوهشی خود را به مرحله اثبات برساند.