شرایط اقامت امارات از طریق روش های مختلف + قوانین جدید اقامت امارات

اولین گام برای رسیدن به تابعیت یک کشور، اخذ اقامت موقت آن کشور است. امروزه یکی از کشورهای مهاجرپذیر که مورد استقبال اغلب مهاجران کشورهای منطقه و آسیای شرقی است، کشور امارات می‌باشد. امارت از جمله ثروتمندترین کشورها در جنوب غربی قاره آسیا است که بزرگترین ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد. همین امر نیز منجر به علاقه افراد به گرفتن اقامت امارات برای کار و یا سرمایه گذاری می‌شود. البته شرایط جدید اخذ اقامت امارات از طریق روش های مختلف ممکن است هر ساله تغییراتی داشته باشد که بهتر است قبل از اقدام به گرفتن اقامت از تمامی قوانین جدید آگاهی داشته باشید.

مزایای اقامت امارات

گرفتن اقامت و زندگی در کشور دیگر تصمیمی است که باید آگاهانه و با مطالعه گرفته شود؛ از این رو ما در این مقاله قصد داریم شما را از شرایط جدید اقامت امارات و همه چیز درباره دریافت اقامت امارات آشنا کنیم؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

شرایط گرفتن اقامت امارات

اخذ اقامت امارات با روش‌های مختلف امکان پذیر است. اقامت دائمی یا همان تابعیت امارات، شرایط بسیار خاصی دارد و در بهترین حالت افراد می‌توانند اقامت سه ساله امارات را دریافت کنند؛ در حالت کلی گرفتن اقامت امارات در روشه‌ای مختلف، شرایط خاصی دارد که در ادامه به بررسی شرایط و قوانین جدید گرفتن اقامت امارات با روهای مختلف از جمله ثبت شرکت، تحصیل، تولد، ازدواج و … می‌پردازیم.

اقامت سه ساله امارات

قوانین جدید اخذ اقامت امارات از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت یا سرمایه گذاری در یک شرکت ثبت شده یکی از محبوب‌ترین روش‌های اخذ اقامت سه ساله امارات می‌باشد. قبلا افراد مهاجر قادر بودند فقط در 49% شرکت سهیم باشند و مابقی باید سهم یک فرد اماراتی (کفیل)، در نظر گرفته می‌شد؛ اما طبق قانون جدید اقامت امارات، امکان اخذ 100% از سهام شرکت برای افراد خارجی نیز امکان پذیر شده است. این روش به شما کمک می‌کند تا اقامت سه‌ ساله‌ی خود را در کمتر از یک هفته اخذ کرده و  خانواده شما نیز بتوانند توسط همین ویزای سرمایه گذاری شما، اقامت سه ساله بگیرند.

گرفتن اقامت امارات با ثبت شرکت

ثبت شرکت در امارات می‌تواند در دو منطقه Mainland و Freezone انجام شود که هرکدام شرایط و قوانین خاص خود را دارند. ثبت شرکت در امارات هزینه‌های جانبی مختلفی به همراه دارد؛ ولی به صورت کلی برای گرفتن اقامت امارات از طریق ثبت شرکت سه هزینه‌ی ثبت شرکت، هزینه‌ی سفر به امارات و هزینه کارگزار پرداخت می‌شود.

شرایط جدید گرفتن اقامت امارات از طریق کار

گرفتن اقامت امارات برای ایرانیان از طریق کار کردن در این کشور نیز قابل دریافت است. برای گرفتن اقامت کاری امارات ابتدا یک شرکت یا فرد باید به عنوان کفیل شما به دولت امارات درخواست ویزای دو ماهه دهد؛ کفیل با گذاشتن ضمانت حامی شما در امارات می‌شود.

قوانین جدید اقامت امارات

در این روش متقاضی پس از مصاحبه با کفیل و دریافت جاب آفر، برای ویزا اقدام می‌کند. پس از مراجعه کفیل و تحویل مدارک متقاضی و انجام پروسه‌های قانونی، ویزای دو ماهه کار امارات برای متقاضی صادر شده و پس از انجام این دوره، متقاضی می‌تواند با کفیل قرارداد بسته و در این فرصت دو ماهه برای گرفتن اقامت کاری اصلی اقدام نماید. شرایط جدید گرفتن اقامت امارات از طریق کار تغییرات چندانی نداشته و چندین سال است به همان روش‌های سابق انجام می‌شود.

قوانین دریافت اقامت امارات از طریق تحصیل

تحصیل همیشه یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کشورهای خارجی محسوب می‌شود. از آنجایی که سطح آموزش در این کشور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، دانشجویان می‌توانند از طریق اقامت تحصیلی ویزای این کشور را بدست آورند. مطابق با قوانین جدید ویزای تحصیلی امارات فرد باید پس از پذیرش از دانشگاه‌های امارات، از طریق نامه‌ی پذیرش دانشگاه برای ویزای تحصیلی امارات درخواست دهد که معمولاً این ویزا برای دوره‌های تحصیلی کوتاه مدت برای 12 ماه صادر شده و اگر دوره تحصیلی بلند مدت باشد، این ویزا به میزان طول دوره تحصیلی صادر داده خواهد شد.

مطابق با شرایط جدید کشور امارات، هزینه تحصیل در این کشور نسبتاً بالا بوده و سالیانه حدود 12 هزار دلار هزینه برای دانشجویان بین المللی رقم می‌خورد. به صورت کلی شهریه در مقطع لیسانس در امارات حدود 37.500 الی 70.000 درهم و برای تحصیلات تکمیلی بین 55.000 الی 75.000 درهم می‌باشد. پس از تحصیل در کشور امارات افراد می‌توانند در صورت استخدام کاری و یا سرمایه گذاری، اقامت خود را در کشور امارات تمدید کنند و در غیر اینصورت مدت اقامت آن‌ها پایان یافته و بایستی به کشور خود بازگردند.

اقامت امارات

قوانین جدید دریافت اقامت امارات از طریق ازدواج

یکی دیگر از شرایط گرفتن اقامت امارات که راحت‌ترین روش از لحاظ هزینه می‌باشد، ازدواج با تبعه این کشور است. البته توجه کنید که با توجه به قوانین اقامت این کشور، در صورت ازدواج مرد خارجی با زن اماراتی امکان اخذ اقامت وجود ندارد و تنها در صورت ازدواج زن خارجی با مرد اماراتی، زن می‌تواند پس از دریافت اقامت 3 ساله و دوام ازدواج تا آن زمان، درخواست اقامت دائم نماید.

همچنین بعد از اخذ اقامت در صورت طلاق و ازدواج فرد با یک غیر اماراتی، اقامت و تابعیت او از دست رفته و اجازه اقامت در امارات را ندارد. اگر ازدواج در خارج امارات ثبت شود، مدارک هویتی و ازدواج باید از طریق سفارت امارات در کشور مربوطه تایید شوند.

شرایط جدید اخذ اقامت امارات از طریق تولد

اقامت از طریق تولد فقط به شرطی صادر می‌شود که پدر کودک اهل امارات باشد. برای کودکانی که در امارات از پدر و مادر خارجی متولد می‌شوند، اقامت موقت صادر می‌شود و به اقامت دائم یا تابعیت امارات تبدیل نمی‌شود؛ البته تنها در صورتی اقامت دائم به نوزاد داده می‌شود که پدر و مادرش مشخص نباشند.

قوانین جدید اقامت دائم امارات با خرید ملک

با توجه به آخرین قوانین صادر شده، در صورت خرید خانه‌ای به ارزش بیشتر از یک میلیون درهم (حدود 6 میلیارد و هشتصد میلیون تومان) در امارات، اقامت 6 ماهه و یا 2 ساله برای شما و خانواده‌تان اخذ می‌گردد. در واقع با خرید ملک در امارات یک نوع اقامت موقت صادر می‌شود که باید هر چند مدت یکبار تمدید شود.

شرایط جدید اقامت امارات

بنابراین اخذ اقامت دائم امارات با خرید خانه یا اخذ پاسپورت امارات با خرید ملک ادعای سنجیده‌ای نیست و ادعای تبلیغاتی برخی موسسات مهاجرتی گاهی اوقات خلاف واقعیت است. در واقع با داشتن اقامت از طریق خرید ملک، اجازه کار در امارات صادر نخواهد شد؛ شرایط گرفتن اقامت امارات با خرید ملک عبارتند از:

  • در صورتی که در سند خانه چند نفر با یکدیگر شریک هستند، سهم هر نفر به منظور اخذ اقامت امارات باید حداقل یک میلیون درهم باشد
  • ملک مورد نظر باید مسکونی و مراحل ساخت آن به پایان رسیده باشد
  • سند ملک خریداری شده نباید در رهن و وثیقه باشد
  • به ازای خرید خانه‌ی پیش خرید شده که سند مالکیت ندارد، اقامت امارات صادر نمی‌شود و داشتن سند خانه برای اخذ اقامت امارات الزامی است
  • در بیشتر مواقع ملکی که در دبی خریداری می‌شود، دارای هزینه‌هایی مانند شارژ نگهداری ساختمان یا هزینه استفاده از تهویه مطبوع است که مالک باید ماهانه یا سالانه این هزینه‌ها را نیز پرداخت نماید

شرایط سرمایه گذاری در امارات برای گرفتن ویزا و اقامت

یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت امارات، سرمایه گذاری در این کشور است. برای این کار باید ثابت شود که شما سرمایه کافی برای کار داشته و اقدام به دریافت وام نکرده اید؛ البته همچنین باید متعهد شوید که سرمایه را حداقل برای سه سال در این کشور نگه می‌دارید. شرط انجام این کار بر این است که سرمایه گذاری، در بخش‌هایی غیر از املاک و مستغلات کمتر از 60% کل سرمایه نباشد. از روش‌های سرمایه گذاری در امارات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل سپرده 10 میلیون درهم در یک صندوق سرمایه گذاری محلی
  • تشکیل یک تجارت با حداقل سرمایه 10 میلیون درهم در امارات
  • مشارکت با یک شرکت موجود یا جدید با ارزش سهام حداقل 10 میلیون درهم
  • سرمایه گذاری حداقل 10 میلیون درهم در تمام روش‌های ذکر شده

هزینه‌ های زندگی در امارات

افرادی که به دنبال گرفتن اقامت امارت می‌باشند، باید قبل از مهاجرت اطلاعات کاملی در زمینه هزینه‌ها در امارات داشته باشند. هزینه‌های زندگی در کشور امارات و شهرهای دبی، ابوظبی و شارجه که کیفیت و استانداردهای زندگی فوق‌العاده است، نسبتا بالا می‌باشد. به طور مثال، هزینه اقامت در یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر دبی ماهیانه حدود ۸۰۰۰ درهم است. هزینه‌های آب، برق و گاز ماهیانه حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰درهم در نظر گرفته می‌شود؛ می‌توان گفت هزینه‌های زندگی یک فرد مجرد ماهیانه در حدود ۴۰۰۰ درهم برآورد می‌شود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه شرایط جدید اخذ اقامت امارات

قوانین جدید کار در امارات چگونه است؟

شرایط اقامت از طریق کار مانند سابق بوده و فرد با پیدا کردن کارفرما و دریافت جاب افر، می‌تواند اقامت کاری امارات را اخذ نماید.

بهترین راه برای دریافت اقامت امارات چیست؟

بهترین راه دریافت اقامت امارات، ثبت شرکت در این کشور است. چرا که هم موجب جهانی شدن کسب و کار شده و هم از این طریق می‌توان اقامت امارات را اخذ نمود.

آیا با توجه به قوانین جدید ویزاهای اقامتی دبی قابل تمدید هستند؟

بله این ویزاها قابل تمدید هستند و باید قبل از پایان اعتبار نسبت به تمدید آن‌ها اقدام کرد.

نتیجه گیری

گرفتن اقامت امارات و اخذ تابعیت امارات از جمله مسائل مهم برای مهاجرانی است که از راه‌های مختلف نظیر تحصیل، کار و سرمایه گذاری برای اخذ اقامت امارات اقدام می‌کنند. همان گونه که ذکر شد، با توجه به قوانین جدید در هیچکدام از روش‌های یاد شده نمی‌توان تابعیت دائم امارات را به دست آورد. اغلب شرایط و قوانین اقامت در امارات ثابت بوده و در چند سال اخیر تغییرات چشمگیری نداشته است؛ البته برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط جدید اخذ اقامت امارات میتوانید با مشاورین هلدینگ بین المللی GTC تماس بگیرید.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Add Comment *

Name *

Email *

Website