تحصیل در هلند

در شمال غربی قاره سبز اروپا، کشوری ملقب به سرزمین گل‌ها و آسیاب‌های بادی به نام هلند وجود دارد. همانطور که مطلع هستید افراد زیادی در سراسر جهان قصد مهاجرت به کشور هلند را دارند. یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور، مهاجرت از طریق تحصیل می‌باشد. قابل ذکر است کار کردن درحین تحصیل در هلند به میزان 16 ساعت در هفته امکان پذیر است. البته در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست می‌توانید به صورت تمام وقت کار کنید.

Immiex image

شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی دارای شرایط و قوانین خاص خود است. ضوابط‌ هایی که ملزم به پیروی می‌باشد به شرح ذیل می‌باشد : بازه زمانی مقطع 4 ساله است و برای ورود به این مقطع باید ریز نمرات و معادل مدرک دیپلم خود را ارائه دهید. ضمنا باید در نظر داشت که ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره بالا در کنار حداقل معدل دوره دبیرستان 13، از ملزومات پذیرش در این مقطع می‌باشد. برای ورود به مقطع کارشناسی باید گفت که در طول سال دانشجویان بین‌المللی در سال 5 نوبت می‌توانند اقدام به ثبت کنند.

طول دوره تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 2 ساله است. فرد متقاضی این مقطع باید مدارکی از قبیل مدرک تحصیلی دیپلم و کارشناسی همراه با ریز نمرات و همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره بالا به جهت پذیرش ارائه نماید. ضمنا معدل دوره لیسانس نیز نباید کمتر از 13 باشد. همچنین ارائه انگیزه‌نامه نیز الزامی است. قابل ذکر است که یکی دیگر از شرایط تحصیل در هلند، داشتن کالج مرتبط در کشور اتریش می‌باشد، به این ترتیب که دانشجویان بین‌المللی بعد از یک ترم تحصیلی می‌توانند درخواست انتقالی به دانشگاه‌های کشور اتریش را بدهند.

تحصیل در کشور هلند در مقطع دکتری دارای شرایط خاصی می‌باشد . شرایط مذکور به شرح ذیل می‌باشد :
• تحصیل در هلند در مقطع دکتری صرفا برای دانشجویان بین‌المللی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، امکان پذیر است.
• مقطع دوره تحصیلی دکترا با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد باید یکسان باشد و از پایان نامه خود مقاله استخراج کرده باشد.
• جلب نظر و موافقت استاد راهنما نیز می تواند مورد پذیرش دانشگاه قرار گیرد.
• ریز نمرات و معادل مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود که از دانشگاه معتبر و مورد تأیید، فارغ التحصیل شده‌اید را به زبان هلندی یا انگلیسی (بسته به نوع دانشگاه) ارائه کنید.
• طول دوره تحصیلی 4 ساله است.

بهترین دانشگاه های کشور هلند ( طبق نظام رتبه بندی QS در سال 2020 )

رتبه 50 جهانی متعلق به دانشگاه Delft University of Technology

رتبه 64 جهانی متعلق به دانشگاه University of Amsterdam

رتبه 102 جهانی متعلق به دانشگاه Eindhoven University of Technology

رتبه 114 جهانی متعلق به دانشگاه University of Groningen

رتبه 118 جهانی متعلق به دانشگاه Leiden University

رتبه 120 جهانی متعلق به دانشگاه Utrecht University