تحصیل در سوئد

سوئد یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی، واقع در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی می‌باشد. مهاجرت به کشور سوئد از طرق مختلفی امکان پذیر است که روش تحصیلی در این کشور یکی از مسیر های مهاجرت به سوئد است. با توجه به شرایط سنی و مدرک تحصیلی، در مقاطع مختلف می‌توانید تحصیل کنید که در ادامه به صورت کامل به آن‌ها پرداخته شده است.

Immiex image

با تیم تخصصی ما همراه باشید در راستای پیمودن مسیر درست و بی‌نقص برای رسیدن به اهداف خود

تحصیل در سوئد به سه سطح (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ) تقسیم می‌شود. آموزش عالی سوئد طبق استانداردهای بین‌المللی رتبه بالایی دارد. بنابراین می‌توان گفت که سوئد کشوری پیشرو در تحقیقات می‌باشد. به همین منظور بستر تحقیق و توسعه علمی در زمینه‌های فناوری محیط زیست و فناوری نانو بسیار فراهم است. یک دانشجوی بین المللی که قصد تحصیل در سوئد را دارد، در ابتدا باید از طریق پذیرش دانشگاه، ضمن تکمیل فرم‌های درخواست، شواهدی مبنی بر صلاحیت و مهارت‌های خود به زبان انگلیسی ارائه نماید. نکته حائز اهمیت این است که آخرین مهلت درخواست برای دوره‌های دانشگاهی در سوئد ژانویه می‌باشد و انتخاب در ماه مارچ اتفاق می‌افتد. پذیرش دانشجویان بین‌المللی ملزم به این امر می باشد که مدرکی معادل گواهی پایان دوره دبیرستان را ارائه نماید.

برای مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، یکی از الزامات روند پیشروی فرایند مهاجرت، ارائه مدرک لیسانس از یک دانشگاه معتبر بین‌المللی می‌باشد. همچنین شخص متقاضی باید قادر به نشان دادن مهارت زبان انگلیسی خود نیز باشد که این فرآیند را می‌توان با ارائه مدارک معتبر بین‌المللی مانند آیلتس، تافل و غیره انجام داد که با بهره‌بری از تیم تخصصی دپارتمان آموزشی هلدینگ GTC می‌توانید در بازه زمانی کوتاه این فرآیند را طی کنید. در برخی رشته‌ها و دانشگاه‌ها ممکن است نیاز به ارائه مدارک تحصیلی مربوط به دوره دبیرستان نیز باشد. مدت زمان این دوره حدودا 2 سال است. البته در نظر داشته باشید که دانشجویان خارجی در سوئد برای کار در حین تحصیل محدودیتی ندارند و می‌توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار باشند. لازم به ذکر است که به عنوان یک دانشجو از شما انتظار می‌رود که تقریباً 40 ساعت در هفته را به شرکت در سمینارها، مطالعات و تکالیف تحقیقاتی خود اختصاص دهید.

تحصیل در مقطع دکترا عمدتاً مبتنی بر تحقیق است. در واقع یک دانشجوی دکترا باید در سوئد بیشتر وقت خود را به تحقیقات در مورد پایان‌نامه خود اختصاص دهد . مقطع دکتری در سوئد حداقل به مدت 4 سال به طول می‌انجامد. فرد متقاضی تحصیل در مقطع دکتری، ابتدا بر اساس طرح مطالعاتی خود باید نسبت به انتخاب استاد راهنما اقدام نماید. در بازه زمانی دوره تحصیل در مقطع دکتری به 2 استاد راهنما نیاز می‌باشد. دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکتری از استاد راهنمای خود حقوق ماهیانه دریافت می‌نمایند. بنابراین آن‌ها مجبور به پرداخت شهریه نخواهند بود. از سایر پیش نیازهای تحصیل در کشور سوئد در مقطع دکتری می‌توان به ارائه مدرک زبان انگلیسی اشاره نمود.