ویزای سرمایه گذاری

Immiex image

یکی از روش‌های مهاجرت به کشورهای خارجی، سرمایه‌گذاری از طرق مختلف می باشد. ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای طلایی امکان اقامت موقت به افراد را می‌دهد تا از این طریق مستقیماً سرمایه خود را مدیریت کرده و در بخش‌های مختلف در کشور مقصد سرمایه‌گذاری نمایند.

پس از گذشت مدت‌ زمانی مشخص برای کسب اقامت دائم اقدام کنند.

اگر تاجر یا مدیری هستید که قصد مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری را دارید، دولت‌ کانادا، برنامه‌های متعددی تدارک دیده است که می‌توانید از طریق آنها مسیر مهاجرت به کانادا را طی نمایید. کانادا قصد دارد از طریق برنامه‌های مهاجرت( تجاری و سرمایه‌گذاری و کارآفرینی)، افرادی که توانایی قابل توجهی برای کمک به اقتصاد کانادا را دارند، به این کشور جذب نماید.

در نظر داشته باشید افراد باید برای سرمایه‌گذاری در کشور مقصد، حداقل 50 درصد از سهام یکی از شرکت‌های آن کشور را خریداری نمایند. ضمن اینکه سابقه‌ی تحصیلی و مدیریتی فرد متقاضی با حوزه‌ای که سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، ارتباط مستقیم دارد. به طوری که می‌تواند در روند کسب ویزا تأثیر زیادی داشته باشد. از سوی دیگر فرد متقاضی می‌بایست توانایی‌های خود را در زمینه مدیریت سرمایه، در کشور موردنظر اثبات کند.

مدت‌ زمان لازم برای صدور ویزای سرمایه گذاری از سوی دولت کشور مقصد متفاوت است اما به‌طور میانگین 6 ماه طول می‌کشد.

حال بیاید به بررسی مختصری در زمینه‌ی مزایا و تفاوت‌های آن بپردازیم :

تفاوت ویزای سرمایه‌گذاری با ویزای کارآفرینی چیست؟

کانادا دارای یک اقتصاد نوین با بیشترین پذیرش کسب و کار در جهان است. همچنین یک کشور بسیار فعال است که در آن ایده‌های کسب و کار جدیدی توسعه و ایجاد می‌شوند. اگر به دنبال مهاجرت به کانادا به عنوان یک کارآفرین هستید، دولت کانادا و همچنین برخی دیگر، گزینه‌های جذابی ارائه کرده اند.

در روش مهاجرت کارآفرینی کانادا، پس از ورود، فرد متقاضی ملزم به راه اندازی کسب و کار خواهد بود.

مزایای ویزای سرمایه گذاری

ویزای سرمایه‌گذاری نسبت به سایر ویزاها دارای مزیت بسیاری است، می‌توان گفت وجه تمایز آن موضوع رفع نگرانی‌های افراد در خصوص مهاجرت و کسب هرچه زودتر اقامت دائم در کشور مقصد است.

این مزایا عبارت‌اند از:

سهولت در کسب اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری

عدم نیاز به ارائه مدرک زبان مرتبط با کشور مقصد (البته در برخی کشورها مانند کانادا مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5.5 موردنیاز است)

کسب ویزای تحصیلی برای فرزندان متقاضی

اخذ ویزای کاری برای همسر متقاضی

سهولت در اخذ اقامت دائم برای همسر و فرزندان زیر 18 سال

مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری

یکی از اصلی‌ترین مراحلی که باید به آن بپردازیم جهت اخذ ویزای سرمایه‌گذاری، تکمیل مدارک ذیل می‌باشد:

پاسپورت حداقل با 8 ماه اعتبار

گواهی سلامت پزشکی متقاضی

تمکن مالی

گردش مالی 4 سال گذشته

مجوز کسب‌وکار یا سهام شرکت در 2 سال گذشته

* نکته *

با توجه به میزان سرمایه مورد نیاز برای کسب ویزا و همچنین اقامت دائم، افراد می‌بایست مدارک لازم را به بخش‌های مربوطه در کشور مورد نظر تحویل دهند.