پذیرش تحصیلی آمریکا

بسیاری از افراد طالب تحصیل و زندگی در یکی از برترین کشورهای دنیا هستند. از این بین آمریکا با تاسیس دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی و ایجاد رفاه در کیفیت زندگی، که موجب آغاز این عرصه شده است در راستای ایجاد مقصدی برای بسیاری از افراد باشد. مهاجرت تحصیلی به آمریکا یکی از روش‌های جذاب مهاجرت به آمریکا برای همگان است. دانشگاه‌های آمریکایی به علت کیفیت آموزشی بالا در دنیا، هر ساله پذیرای دانشجویان بین‌المللی فراوانی هستند. در این بین ایرانیان زیادی نیز هر ساله برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا اقدام می کنند.

Immiex image

یک دانشجوی بین‌المللی 6 ماه پس از ورود به آمریکا و آغاز تحصیل، اجازه کار را دریافت می‌کند. در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان حق کار 20 ساعته داده می‌شود. شایان ذکر است که یک دانشجوی خارجی می‌تواند در ایام تعطیل سال (مثل کریسمس) حق 40 ساعت کار دانشجویی در هفته را دارد. افرادی که بتوانند یک شغل مرتبط و مناسب پیدا کنند، پس از چند سال پرداخت مالیات می‌توانند به اخذ اقامت دائم آمریکا و بعد از آن به اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور به واسطه تیم فوق‌العاده تخصصی ما دست پیدا کنند.

دانشجویانی که طالب تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی هستند باید گواهی مبنی بر اتمام 12 سال تحصیل دوره‌های دبستان و دبیرستان (معادل مدرک پیش دانشگاهی در ایران) را به جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشور آمریکا داشته باشند. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم از ایران هستند نیز می توانند با گذراندن دوره پیش دانشگاهی در آمریکا، وارد دانشگاه‌های کشور آمریکا شوند. در این راستا از دیگر الزامات این است که افراد برای اخذ پذیرش می‌بایست مدرک زبان انگلیسی قابل قبول را به دانشگاه مقصد، ارائه بدهند.

دانشجویان ورودی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آمریکا را می‌توان به 3 دسته تقسیم کرد:
1. شایان ذکر است افرادی با سوابق تحصیلی قابل قبول می‌شوند که واجد شرایط باشند (معدل بالا در دوره کارشناسی)
2. اشخاصی که سوابق تحصیلی معمولی دارند، ولی فاصله بازه زمانی بین آخرین مقطعی که گذراندن و اقدام به جهت اخذ ویزای آن‌ها، کمتر از دو سال است.
3. افرادی که بیش از دو سال از آخرین مدرک تحصیلی آن ها میگذرد.
لازم به ذکر است که گروه اول به خاطر داشتن سابقه درخشان تحصیلی که به شرح ذیل می باشد: "(1.معدل کل بالای 17، 2.داشتن مقاله معتبر (ISI)، 3.داشتن نمره GRE (دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، همان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مهندسی را دارند، می‌بایست این آزمون را پاس کنند) یا GMAT مناسب (این آزمون، آزمون پذیرش رشته مدیریتی در مقطع کارشناسی ارشد است که بر پایه آزمون استاندارد برای متقاضیان رشته MBA می‌باشد) 4.نمره زبان انگلیسی قابل قبول)" می‌توانند برای گرفتن بورسیه از دانشگاه‌های معتبر آمریکا اقدام کنند. این گروه نه تنها دانشگاه مقصد، هزینه‌های تحصیلی آن‌ها را پوشش می‌دهد، بلکه هزینه‌های زندگی روزمره را هم پرداخت می‌کند.

بازه زمانی دوره تحصیلی دکتری در آمریکا 4 ساله است. اخذ پذیرش در مقطع دکتری در آمریکا بدون مدرک زبان انگلیسی معتبر امکان‌پذیر نیست. علاوه بر این، داشتن مدرک کارشناسی با معدل بالای 15 و مدرک کارشناسی ارشد با معدل بالای 16، ارائه حداقل دو توصیه نامه از اساتید دانشگاه و داشتن مقاله معتبر ISI، برای اخذ پذیرش از اکثر دانشگاه‌های معتبر آمریکا لازم است. دانشگاه‌های ایالات متحده بورسیه‌های تحصیلی بسیاری که شامل پوشش هزینه‌های زندگی و تحصیلی برای دانشجوهای مقطع دکتری هست را همه ساله ارائه می دهند.