هزینه اقامت در امارات چقدر است؟ + بررسی تمامی هزینه های زندگی در امارات

امارات متحده عربی یکی از کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس می‌باشد که پتانسیل درآمدزایی بالایی دارد و یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که فرصت‌های شغلی فراوانی برای افراد در زمینه‌های مختلف فراهم می‌کند. اگرچه این کشور ویژگی‌های بسیار مطلوبی برای زندگی و کار دارد، اما مهاجران باید این موضوع را در نظر داشته باشند که هزینه اقامت در امارات بسیار بالا می‌باشد.

اگر قصد مهاجرت به امارات را دارید، بهتر است قبل از آن هزینه‌ی زندگی در امارات را که کشور گران و لوکسی است را برآورد کنید؛ برای آشنایی با هزینه اقامت در امارات تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

هزینه روش های مختلف مهاجرت به امارات

اولین هزینه که برای اقامت در امارات رقم می‌خورد، هزینه‌های مهاجرت و اخذ ویزا می‌باشد؛ ویزا یک

سند رسمی‌ است که اجازه سفر و ورود به یک کشور را صادر می‌کند. روش‌های متعددی برای مهاجرت و دریافت اقامت امارات موقت این کشور وجود دارد که هزینه‌های لازم برای هر کدام متفاوت است. روش‌های مهاجرت به امارات عبارت است از:

اخذ اقامت سه ساله امارات

بررسی میزان درآمد در امارات

امارات یکی از مرفه‌ترین کشورها محسوب می‌شود که میزان درآمد کارکنان این کشور نسبت به سایر کشورها بیشتر است. البته این میزان می‌تواند نسبت به هر فرد و توانایی‌هایش متفاوت باشد. اگرچه میزان درآمدها بیشتر است، به همان اندازه هزینه زندگی در امارات نیز بالا می‌باشد.

اطلاع از هزینه زندگی در امارات

در نگاه کلی هر فرد شاغل در امارات به طور میانگین حدود 8000 تا 12000 درهم دستمزد دریافت می‌کند. میزان درآمد افراد می‌تواند از 4.370 درهم (کمترین میانگین) تا 12000 درهم (بالاترین میانگین) متغیر باشد. این مبلغ در هر شهر امارات متفاوت است. به طور مثال حقوق دریافتی افراد در شهر دبی حدود 5 الی 9 هزار درهم، در شهرهای ابوظبی حدود 12 الی 18 هزار درهم، شهر العین 10 الی 12 هزار درهم و در شهر راس‌الخیمه حدود 5 الی 9 هزار درهم می‌باشد.

میانگین درآمد کار برخی از مشاغل به شرح جدول زیر است:

 

 

شغل درآمد ماهیانه
فارغ‌ التحصیل دارای مدارک دانشگاهی 2500 دلار
تکنسین ماهر 1500الی 2000 دلار
کارگر با مدرک دیپلم 1000 الی 17000 دلار
حسابداران شرکت‌های معتبر 1000 الی 5500 دلار
کارهای تبلیغاتی 1500 الی 2500 دلار
تعمیرکار خودرو 1400 الی 3000 دلار

هزینه اجاره خانه در امارات متحده عربی

یکی از فاکتورهای اساسی که برای برآورد هزینه زندگی در امارات باید بررسی شود، اجاره خانه می‌باشد. البته شهر مقصد می‌تواند در تعیین هزینه‌ی نهایی تغییر چشمگیری ایجاد کند. به طور کلی برای خرید هر متر مربع خانه در مرکز شهر حدودا 1230879 درهم هزینه در نظر گرفته می‌شود؛ درحالیکه هر متر مربع خارج از محدوده شهر، حدود 799654 درهم هزینه در بر دارد.

هزینه‌ی حدودی اجاره انواع خانه و آپارتمان در کشور امارات به شرح جدول زیر است:

نوع خانه میانگین اجاره ماهانه (بر حسب درهم)
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر 50 متر 500 الی 1000 دلار
آپارتمان تک ‌خوابه خارج از مرکز شهر50 متر 400 الی 850 دلار
آپارتمان سه‌ خوابه در مرکز شهر 1000 الی 2200 دلار
آپارتمان سه‌ خوابه خارج از مرکز شهر 900 الی 1800 دلار

هزینه خوراک در امارات

پس از تخمین هزینه اجاره خانه، از عوامل مهم دیگر تعیین هزینه اقامت در امارات برآورد کردن هزینه‌های مواد غذایی است. با اینکه کشور امارات دارای آب و هوای بیابانی و گرم و خشک است اما دسترسی به دریا و به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین کاشت و برداشت محصولات کشاورزی کمبود مواد غذایی و هزینه‌های خرید خورد و خوراک را کم و بیش تحت تاثیر قرار داده است.

 همچنین تجارت گسترده غذا در سطح جهانی، موجب تنوع مواد غذایی و خوراکی در این کشور شده است. هزینه زندگی در امارات در بخش موادغذایی و خوراک به شرح جدول زیر است:

نوع خوراکی هزینه
یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط 25 الی 45 درهم
یک ساندویچ مک دونالد 20 درهم
یک فنجان قهوه یا کاپوچینو 5 درهم
یک قوطی نوشابه 3 درهم
یک بطری آب 1 درهم

برای تخمین هزینه اقامت در امارات برای بخش خوراکی، از میانگین هزینه‌های سوپرمارکتی زیر می‌توانید استفاده کنید:

کالا هزینه (حدودا)
یک لیتر شیر 3 درهم
نیم کیلو برنج 4 درهم
نیم کیلو پنیر محلی 7 درهم
12 عدد تخم مرغ 8 درهم
نیم کیلو گوشت راسته گوساله 15 درهم
یک کیلو سینه مرغ 12 درهم
یک کیلو سیب درختی 5 درهم
یک کیلو پرتغال 6 درهم
یک کیلو موز 6 درهم
یک کیلو گوجه فرنگی 5 درهم
5 عدد نان 6 درهم
یک عدد کاهو 5 درهم
یک کیلو پیاز 3 درهم
300 گرم مربا 3 درهم

 

به طور کلی تهیه موادغذایی لازم برای یک هفته حدودا 170 درهم هزینه‌بر است. البته این هزینه‌ برای خانواده‌های 1 تا نهایتاً 2 نفره در نظر گرفته شده و هر چه تعداد افراد بیشتر شود، طبیعتا هزینه‌ی خرید و در نتیجه هزینه زندگی در امارات هم بیشتر می‌شود.

هزینه روزانه زندگی در امارات

هزینه روزانه زندگی در امارات

متوسط ​​هزینه اقامت در امارات متحده عربی برای یک نفر به شرح زیر است:

مدت زمان متوسط هزینه
یک روز 100 درهم
7 روز 700 درهم
14 روز 1500 درهم
30 روز 2500 درهم

متوسط هزینه زندگی در امارات برای یک زوج نیز عبارتند از :

مدت زمان متوسط هزینه
7 روز 1000 درهم
14 روز 2200 درهم
30 روز 3300 درهم

هزینه حمل و نقل و رفت و آمد در امارات

به دلیل آب و هوای گرم امارات، اکثر افراد از وسایل نقلیه عمومی برای تردد استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان با استفاده از سیستم اتوبوس‌رانی، تاکسی، مترو یا قایق‌های ساحلی از هزینه‌های حمل و نقل و در نهایت هزینه زندگی در امارات را کاهش داد. به طور کلی هزینه هر لیتر بنزین در دبی 2.16 درهم و هزینه تاکسی برای هر کیلومتر 2 درهم حساب می‌شود.

همچنین خرید بلیت یک ‌طرفه حمل ‌و نقل عمومی در این کشور حدود 5 درهم هزینه داشته که این هزینه در یک ماه حدود 200 درهم می‌شود. افراد در طول اقامت خود می‌توانند نسبت به اجاره خودرو نیز اقدام کنند. هزینه‌ی اجاره ماشین برای یک روز از 17 درهم آغاز شده و تا 31 درهم ادامه دارد.

شرایط اقامت در امارات

هزینه درمان در امارات متحده عربی

یکی دیگر از پارامترهای موثر در تعیین هزینه‌ زندگی در امارات، هزینه بهداشت و درمان است که هر فرد مقیم در امارات باید حتما بیمه سلامت داشته باشد. بیش از پانزده نوع تسهیلات عمومی، سازمان بهداشت این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین نهادهای بیمه نیز، هزینه‌های درمانی این کشور را حمایت کرده و حدود 600 درهم از هزینه‌های هر شهروند را پرداخت می‌کنند.

هزینه مالیات

یکی از مزایای زندگی در کشور امارات، عدم پرداخت مالیات برای اکثر مشاغل است. هر چند این کشور هر ساله حدود 100 درهم برای تمدید کارت شناسایی افراد مهاجر دریافت می‌نماید. همچنین برای خارج شدن این افراد از کشور یا برای پردازش ویزا، مالیات فرودگاه و گردشگری دریافت می‌کند. به طور کلی مالیات‌های ذکر شده‌ی زیر، باید برای تخمین هزینه زندگی در امارات در نظر گرفته شود:

  • مالیات رستوران : حدود 10% روی صورت حساب کلی
  • مالیات شهرداری برای هتل‌ها و امکانات تفریحی : حدود 10%
  • مالیات شهرداری برای اجاره املاک مسکونی : حدود 5%
  • مالیات شهرداری جهت اجاره املاک تجاری : حدود 5%

هزینه مسکن در امارات

هزینه تفریح در امارات

همان طور که ذکر شد، امارات یکی از کشورهای مرفه در جهان است و از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار می‌باشد. لذا استفاده از این تفریحات و لذت بردن از آن‌ها به هزینه زندگی در امارات می‌افزاید. لیست قیمت برخی از سرگرمی و تفریحات در امارات به شرح زیر می‌باشد:

  • بلیط سینما برای یک نفر : حدود 40 درهم 30 تا 50 درهم
  • باشگاه برای یک ماه : 100 تا 200 درهم
  • غذا برای یک نفر (رستوران مقرون به صرفه) : حدود 30 درهم
  • غذا برای 2 نفر( رستوران متوسط) : 80 درهم
  • غذا برای 2 نفر ( رستوران مجلل) : 200 درهم

هزینه سفر تفریحی به امارات

در سفرهای تفریحی به امارات هزینه‌ی یک روز اقامت در امارات حدود بین 100 الی 200 درهم می‌باشد. مسافران به‌ طور متوسط 150 درهم برای وعده‌های غذایی یک‌ روزه و 57 درهم برای حمل‌ و نقل محلی باید در نظر بگیرند. همچنین، متوسط قیمت هتل در امارات برای یک زوج حدود 150 الی 300 درهم است که بسته به نوع هتل می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین، یک سفر هفت روز برای دو نفر، به‌ طور متوسط 4000 الی 7000 درهم هزینه خواهد داشت.