ثبت برند در خارج از کشور

Immiex image

جهت درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری درسایر کشورها، ابتدا بایستی علامت موردنظر درکشور مبدا به ثبت برسد. بنابراین ثبت داخلی علامت تجاری در کشور مبدا پیش نیاز ثبت بین المللی علامت تجاری در کشورهای عضو سیستم مادرید میباشد.

اقدام به درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری صرفا ازطریق اداره مالکیت صنعتی امکان پذیر می باشد. نخستین گام در این امر، پرکردن فرم اظهارنامه علامت تجاری نزد اداره مالکیت صنعتی می باشد که امور مربوط به ثبت علائم تجاری را به عهده دارد. این فرم درخواست باید شامل جزئیات و مشخصات علامت مورد درخواست از قبیل رنگ، فرم و سایر مشخصات علامت مزبور باشد. این فــــرم همچنین باید شامل لیست کالاها یا خدمات مرتبط طبق طبقه بندی بین المللی علائم تجاری باشد که علامت درخواستی، آنها را در برمیگیرد.
اطلاعات بيشتر درخصوص مدارك موردنياز، جهت ثبت يك علامت تجارتي و نحوه پركردن فرم اظهارنامه در پورتال قابل دسترس مي باشد.

یک علامت تجاری باید خاص و متمایز کننده باشد بطوریکه مصرف کنندگان با دیدن آن علامت محصول مورد نظر را شناخته و همچنین آن را از سایر علائــــم تجاری و دیگر محصولات که با آن علائم تجاری معرفی میشوند را تشخیص دهند. یک علامـــت تجاری نباید باعث گمراهی و یا فـــریب مصرف کننده گردیده و یا باعث از بین رفتن نظم عمومی یا خلاف اخلاق حسنه گردد.
حقوقی که به یک علامت تجاری اعطا میگردد الزاماً با حقوق اعطا شده به علامت تجاری دیگر یکسان نخواهد بود. این موضوع از طریق بررسی های انجام شده توسط اداره علائم تجاری و یا در نتیجه ادعای اشخاص ثالث به حقوق مشابه تعیین می گردد.